I. Nazwa i adres jednostki: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lipsku ul. Iłżecka 6 27 – 300 Lipsko 48 3781 011 />pcprlipsko@op.pl
II. Wymagania niezbędne: 1. Do konkursu może przystąpić osoba, która posiada: - obywatelstwo polskie; - pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych; - jest niekarana za umyślne przestępstwa ściągane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; - stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wymienionym stanowisku; - nieposzlakowaną opinię; - nie była karana zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2013r. poz. 168).
2. Spełnia jeden z poniższych warunków: - posiada ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada, co najmniej 3 letni staż pracy w księgowości; - ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i posiadanie, co najmniej 6 letni staż pracy w księgowości.
3. Posiada znajomość przepisów: - ustawy o finansach publicznych wraz z aktami wykonawczymi do tej ustawy; - regulacji prawnych z zakresu rachunkowości, sprawozdawczości budżetowej i finansowej; - ustawy o pomocy społecznej wraz z aktami wykonawczymi; - z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych oraz podatku dochodowego od osób fizycznych i od osób prawnych; - ustawy: kodeks postępowania administracyjnego, o samorządzie powiatowym oraz zasad funkcjonowania samorządu powiatowego, o ochronie danych osobowych, o dostępie do informacji publicznych oraz rozporządzeń wykonawczych do w/w ustaw; - ustawy o pracownikach samorządowych; - ustawy prawo zamówień publicznych; - przepisów z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy; - ustawy o wspieraniu rodzinie i systemy pieczy zastępczej; - ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych wraz z aktami wykonawczymi.
III. Wymagania dodatkowe: 1. Dobra znajomość programów kadrowo – płacowych, systemu CAS, system MultiCahs, system iPKObiznes oraz system SL2014-2020 – programów operacyjnych realizowanych w ramach Funduszy Europejskich 2014-2020. 2. Rzetelność, odpowiedzialność, sumienność, terminowość i dyspozycyjność; 3. Prawo jazdy kat. B.
IV. Zakres głównych zadań wykonywanych na stanowisku: 1. organizowanie sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizacji i kontroli dokumentów finansowo-księgowych PCPR w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych oraz wydatkowanie środków finansowych zgodnie z planami finansowymi, w tym opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora jednostki, dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów (dowodów księgowych), zasad przeprowadzania i rozliczani inwentaryzacji, 2. prowadzenie rachunkowości jednostki oraz wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi, 3. realizacja zadań w zakresie rachunkowości budżetowej, ewidencji i sprawozdawczości zgodnie z obowiązującymi przepisami, 4. analiza środków przydzielonych z budżetu, opracowywanie projektów i wykonywanie przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, a także kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonania budżetu oraz ich zmian, 5. dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, 6. sporządzanie planów i sprawozdań budżetowych PCPR, sprawozdań do GUS, PFRON i innych obowiązujących z zakresu finansów, 7. dokonywanie przelewów drogą elektroniczną w systemie MultiCash oraz iPKObiznes, 8. prowadzenie rozliczeń bankowych, 9. opracowywanie budżetu, 10. sprawdzanie dokumentów pod względem formalno-rachunkowym oraz prawidłowości udzielania zamówień publicznych, 11. prowadzenie ewidencji księgowej w zakresie realizacji zadań z zakresu rehabilitacji społecznej i zawodowej PFRON w układzie syntetycznym i analitycznym zgodnie z obowiązującymi przepisami o rachunkowości, 12. prowadzenie spraw związanych z rachubą wynagrodzeń, w tym prowadzenie spraw podatkowych i z zakresu ubezpieczeń społecznych, 13. prowadzenie ewidencji księgowej pilotażowego programu „Aktywny Samorząd”, 14. prowadzenie obsługi księgowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, 15. rozliczanie dotacji otrzymanych na realizację zadań i sporządzanie sprawozdań w tym zakresie, 16. rozliczanie programów dofinansowywanych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w tym „Programu Wyrównywania Różnic Między Regionami”, 4. rozliczanie programu „Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego” w latach 2016 - 2018 w systemie informatycznym SL2014-2020 – dla programów operacyjnych realizowanych w ramach Funduszy Europejskich 2014-2020. 17. rozliczanie inwentaryzacji majątku rzeczowego jednostki: a. prowadzenie ksiąg inwentarzowych, b. prowadzenie ewidencji środków trwałych i naliczenie amortyzacji 18. sporządzanie wymaganych sprawozdań z zakresu realizowanych zadań inwestycyjnych, finansowych, funduszu płac i zatrudnienia we współpracy z dyrektorem jednostki, 19. prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, 20. organizacja remontów, przeglądów technicznych budynków, prowadzenie ksiąg obiektu oraz nadzór nad robotami budowlanymi w zakresie remontów bieżących, 21. przygotowanie umów i aneksów dotyczących WTZ oraz rozliczanie 22. kontrola WTZ w Lipsku i w Siennie pod względem rozliczeń finansowych, 23. prowadzenie spraw kadrowych i osobowych pracowników PCPR, 24. doskonalenie metod pracy, 25. wykonywanie innych czynności zleconych przez dyrektora jednostki.
V. Wymagane dokumenty: • List motywacyjny; • CV; • Kserokopię dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz kwalifikacje zawodowe; • Kserokopię świadectw pracy; • Kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie; • Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych; • Oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; • Oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku: Główny Księgowy; • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji zgodnie z ustawą z 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2016r. poz. 922); • Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnień, o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2015r. poz. 1220 z późn. zm.) jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność; • w przypadku przedstawienia przez kandydata dokumentów w języku obcym, należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski dokonane bezpośrednio przez kandydata albo biuro tłumaczeń, albo tłumacza przysięgłego • dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone podpisaną klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2016r. poz. 922);
VI. Warunki pracy na stanowisku. - zatrudnienie na podstawie umowy o pracę, pełny etat, praca jednozmianowa; - czas pracy – 8 godzin dziennie, 40 godzin tygodniowo, praca od 7:00 do 15:00; - stanowisko pracy związane jest z pracą przy komputerze; - praca zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie Pracy PCPR w Lipsku; - praca wykonywana jest w pomieszczeniu biurowym; - wynagrodzenie ustalone zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009r. w sprawie wynagrodzenia pracowników samorządowych (Dz. U. z 2014r. poz. 1786 z późn. zm.)
VII. Miejsce i termin złożenia dokumentów. 1. Wymagane dokumenty należy złożyć osobiście w sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lipsku lub przesłać na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lipsku ul. Iłżecka 6, 27-300 Lipsko, w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Dotyczy naboru na wolne stanowisko urzędnicze – główny księgowy”. Termin składania dokumentów do dnia 28 listopada 2016 r. do godz. 10:00. 2. Oferty, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie, złożone w innej formie, jak również niespełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane, a osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane. 3. Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej drogą telefoniczną. 4. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej BIP Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lipsku oraz na BIP Starostwa Powiatowego w Lipsku, a także na tablicy informacyjnej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lipsku, ul. Iłżecka 6. 5. Informacji na temat powyższego ogłoszenia udziela: Pani Henryka Barbara Kosanowska Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lipsku Tel. (48) 3780 124.
VIII. Przebieg postępowania w sprawie naboru. Wyboru najkorzystniejszej oferty spośród kandydatów dokona Komisja powołana Zarządzeniem Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lipsku w 2 etapach postępowania: I etap Analiza dokumentów, polegająca na zapoznaniu się przez Komisję z dokumentami złożonymi przez kandydatów. Celem analizy dokumentów jest ustalenie, czy kandydaci spełniają wymagania formalne wskazane w ogłoszeniu. II etap Do drugiego etapu zostaną zakwalifikowani kandydaci, którzy spełnią wymagania określone w ogłoszeniu. W celu wyłonienia kandydata na stanowisko będzie rozmowa kwalifikacyjna, która będzie dotyczyć predyspozycji kandydata do pracy na stanowisku. Ostateczny wynik naboru zostanie ogłoszony na tablicy ogłoszeń PCPR w Lipsku oraz na stronie internetowej BIP Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lipsku oraz BIP Starostwa Powiatowego w Lipsku, niezwłocznie po przeprowadzeniu naboru. Dokumenty aplikacyjne osób złożone podczas naboru za wyjątkiem dokumentów wybranego kandydata zostaną zniszczone przez komisję. Kandydat wybrany na stanowisko głównego księgowego, przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany będzie przedłożyć zaświadczenie o niekaralności wydane przez Krajowy Rejestr Karny.
Lipsko, dn. 14.11.2016r.
Dyrektor PCPR w Lipsku Henryka Barbara Kosanowska
REGULAMIN PRACY KOMISJI PROWADZĄCEJ NABÓR NA STANOWISKO GŁÓWNEGO KSIĘGOWEGO W POWIATOWYM CENTRUM POMOCY RODZINIE W LIPSKU |